نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

نان پروتئین چیست؟

نان پروتئین

احتمالاً شما هم با آمدن نام پروتئین، یاد مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، لوبیا، تخم‌مرغ و حبوبات افتادید. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید پروتئین‌های لازم بدن را با مصرف نان پروتئین که حاوی پروتئین گیاهی است، تأمین کنید؟

نان پروتئین یکی از بهترین جایگزین‌ها برای کسانی است که قصد دارند، رژیم کم کربوهیدرات با بیشترین میزان پروتئین گیاهی را بگیرند و از طرفی نمی‌خواهند از لذت خوردن نان هم محروم بمانند.

توجه داشته باشید با کنترل و کم کردن مصرف کربوهیدرات می‌توانید، به نتایج بهتری در رژیم لاغری خود برسید و همچنان از بالا بودن میزان پروتئین در کالری نان پروتئین برای داشتن رژیم نان هم بهرمند شوید.

در نتیجه این نان یکی از نان‌های بسیار مقوی و پرطرفدار و سرشار از پروتئین گیاهی است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با نان پروتئین با “نان بامبو” همراه باشید.

 

نان پروتئین چیست؟

در کنار چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها هم بخش قابل توجهی از انرژی بدن ما را تأمین می‌کنند و از سوی دیگر برای تقویت سیستم ایمنی و بافت‌های بدن و همچنین ترمیم و رشد ماهیچه‌های بدن مفید است.

نان پروتئین، نانی است که حاوی پروتئین‌های گیاهی بوده و به‌ ندرت کربوهیدرات دارد و دارای مقدار بالایی پروتئین است. این نان به کمک افرادی می‌آید که از رژیم غذایی با کربوهیدرات کم پیروی می‌کنند.

این نان به دلیل دارا بودن پروتئین گیاهی از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و پروتئین موجود در هر برش از آن برابر با ۲ عدد سفیده تخم‌مرغ بوده و میزان فیبر و کلسیم آن نیز دو برابر نان‌های دیگر است و تا حد زیادی نیاز روزانه بدن به پروتئین را برطرف می‌کند.

تقریباً می‌توان گفت، این نان بدون کربوهیدرات است. در واقع فقط بین ۴.۵ تا ۷ درصد کربوهیدرات دارد و تا حد زیادی از پروتئین سبزیجات مانند سویا، گندم، فیبر سیب و بذر کتان تشکیل شده است. این پروتئین‌ها حدود ۲۵ درصد این نان را تشکیل می‌دهند.

به همین علت این نان می‌تواند گزینه مناسبی برای مصرف توسط کودکان در سن رشد و همچنین افراد ورزشکار باشد. طبع نان پروتئین سه نان متعادل است و همه افراد می‌توانند از مصرف آن لذت ببرند.

نان پروتئین که معمولاً حاوی آرد گندم کامل، غلات است، در مقایسه با نان‌های معمولی ضخامت بیشتری دارد و البته کالری نان پروتئین هم نسبت به یک نان ساده، بالاتر است.

نان پروتئین سرشار از ترکیبات مقوی بوده و ارزش غذایی بالایی دارد. این نان غنی از پروتئین گیاهی است که برای افراد گیاه‌خوار بسیار مناسب و نیازهای روزانه آنها را برطرف می‌کند. همچنین برای بهبود دستگاه گوارش مؤثر است، چرا که در ترکیب خود سبوس و آرد جو دارد.

نان پروتئین انواع مختلفی دارد که می‌توان به نان تافتون، پیتا و تست پروتئین اشاره کرد. نان پروتئین سرشار از کلسیم، ویتامین‌های گروه B، آنتی‌اکسیدان و فیبر است.

پیشنهاد می‌شود این نان را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. می‌توانید آن را در وعده صبحانه و در میان وعده مصرف کنید.

 

نان پروتئین چقدر کالری و چربی دارد؟

چربی داخل این نان به شکل قابل توجهی از نان‌های معمولی بیشتر است. محتوای چربی این نان ۱۰.۳ درصد و تقریباً ده برابر بیشتر از نان معمولی است.

محتوای چربی این نان روی مقدار کالری‌ آن نیز تأثیر دارد. با آن‌ که نان پروتئین کربوهیدرات کمتری دارد، اما کالری آن بیشتر است.

۱۰۰ گرم از این نان ۲۴۸ کالری دارد، در حالی‌ که این مقدار برای نان‌های معمولی چند غلاتی تنها ۲۱۹ گرم است.

 

نان تست پروتئین بامبو

نان تست پروتئین “نان بامبو” از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و از نظر پروتئین گیاهی، بسیار غنی است. نان پروتئینی از آرد کامل گندم تهیه شده و شامل آرد نول، آرد ذرت، آرد سویا، شیر خشک بدون چربی، پودر آب پنیر، گلوتن و روغن مایع گیاهی می‌باشد.

نان غنی شده با پروتئین یک خوراک عالی برای قبل از ورزش یا بخشی از وعده غذایی پس از ورزش محسوب می‌شود. این ماده ارزش غذایی بیشتری نسبت به پودرهای پروتئین دارد.

همچنین پروتئین به کار رفته در این نان کاملاً برای گیاه خواران مناسب و قسمت زیادی از نیاز روزانه را برآورده می‌کند. علاوه بر این نان تست پروتئین برای بهبود دستگاه گوارش نیز مؤثر می‌باشد.

نان تست پروتئین تهیه شده حاوی مقادیر زیادی از پروتئین، ویتامین‌های گروه ب، کلسیم، فیبر و آنتی اکسیدان است که در رژیم غذایی سالم پیشنهاد می‌شود.