نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

تاریخچه نان تست

تاریخچه نان تست

تاریخچه نان تست مانند تاریخچه بسیاری از نان‌ها از قدمت زیادی برخوردار است. این نان از نان‌های پر مصرف و پر طرفدار در جهان است که قرن‌ها در سبد غذایی مردم جهان به خصوص مردم اروپا جای دارد.

نان تست یک نوع نان بسیار سبک بوده که بافت نرم و بسیار خوش طعمی دارد و دیر هضم نیست. نان تست سفید به علت نداشتن سبوس و فیبر نسبت به نان‌های کامل ضعیف‌تر است و بهتر است به عنوان نان اصلی استفاده نشود.

اما نان‌های تست به صورت سبوس‌دار و با آرد جو نیز تهیه می‌شوند که گرچه بافت این نان‌ها کمی با نان تست متفاوت است، اما به هر حال از نظر تغذیه دارای فواید بیشتری هستند.

جدای از منبع آردی که نان از آن تهیه می‌شود، تست کردن نیز تأثیرات مفیدی روی نان می‌گذارد. نان را می‌توان خیلی سریع و ساده فقط با یک تستر برشته کرد. برای آشنایی بیشتر با نان تست این مطلب را مطالعه کنید. در ادامه این مطلب راجع به تاریخچه نان تست خواهید خواند، با ما همراه شوید.

 

 

تاریخچه نان تست

شاید برای شما جالب باشد بدانید که تاریخچه نان تست به چه زمانی بر می‌گردد و چه قدمتی دارد. به طور کلی نان از ۱۲ هزار سال قبل در نواحی مختلف دنیا غذای اصلی روزانه مردم بوده. در دوران نو سنگی هم نان را از دانه‌های ساییده شده مخلوط با آب تهیه می‌کردند و آن را روی سنگ‌های داغ در زیر خاکستر می‌پختند.

این نان‌ها برخلاف نان‌های امروزی شکلی ابتدایی داشته و از نان بدون مخمّر درست می‌شد و به صورت ورقه‌ای بود. این نان‌ها از ترکیب آرد و آب تهیه می‌شد و به مرور زمان نان‌هایی تهیه شد که در تهیه آن‌ها از مخمّر استفاده می‌کردند.

نان تست یک عنصر زیبا در بسیاری از مجالس خانوادگی و مجالس سفره کریسمس است. این نان در بسیاری از فرهنگ‌ها وجود دارد، اگرچه در همه کشورها به یک شکل ساخته نشده است.

در ادامه ببینیم تاریخچه نان تست چگونه است، چگونه باید بر اساس هنر ارائه شود و در کشورهای دیگر چگونه انجام می‌شود؟

نان تست قدمتی حدود ۳۰۰۰ سال دارد. اختراع نان تست‌هایی که امروزه به این شکل پخت می‌شوند از مصر نشات گرفته شده است. مصریان باستان به طور اتفاقی به این نتیجه رسیدند که اگر خمیر را برای مدتی به حال خود رها کنند به صورت عجیبی پف کرده و بعد از پخته شدن به حالت معمول خود باز می‌گردد.

فرهای اولیه پخت نان ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مصر باستان برای پخت نان‌هایی که برای پادشاهان طبخ می‌شد اختراع گردید. کارگرانی که این فرها را می‌ساختند در مقابل پاداش خود نان دریافت می‌نمودند.

دانشمندان مطمئن نیستند که در داستان نان تست اولین لیوان به قصد چه کسی بلند شد. اما در اوایل دوران باستان، نان تست برای خدایان عنصری از مناسک مذهبی بود و برای آنها از طریق نماز و استفاده مشترک از غذا و نوشیدنی انجام می‌شد.

لیوان‌های شراب نیز توسط یونانیان و رومیان برداشته شد، آنها با احترام از نیاکان خود صحبت کردند و کمی نوشیدنی روی زمین ریختند. این کار توسط سایر مردم انجام شد، برای مثال وایکینگ‌ها که نان تست برای آنها هم بخشی از تعطیلات و هم یک حوزه مقدس بود.

سال‌ها پس از پخت اولین نوع از این نان بسیار رایج، میان مردم به محبوبیت خاصی رسید. به طوری که امروزه در طول جشن‌ها و گردهمایی‌های مشترک، نان تست در سراسر جهان مصرف می‌شود. مثلاً در یک شام دلپذیر با دوستان و یا در مناسبت‌های خاص.

نان تست می‌تواند بخشی از یک شام یا قرار خانوادگی لذت بخش باشد. همچنین می‌تواند در روزهای تولد، روزهای نامگذاری و مهمانی‌های معمولی در خانه و همین‌طور پذیرایی رسمی از افراد مشهور استفاده شود.

اما تنها یک مشکل برای این نوع نان وجود داشت که در گرمای طاقت فرسای بیابان‌ها، بسیار خشک و سفت می‌شد و مصرف این نوع از نان را دشوار می‌کرد. مصریان فهمیدند راه حل این مشکل برش زدن این نان‌ها در قطعات مساوی و نگاهداری آنها در کیسه‌هایی از جنس پوست شتر است .

این احتمال وجود دارد که نان تست بیشتر از آن که برای استفاده به عنوان یک صبحانه‌ی خوشمزه و مقوی به وجود آمده باشد، به عنوان راهی برای حفظ بیشتر نان ساخته شده است. پس از مدتی به این شکل نان تست محبوبیت خاصی در امپراتوری رم باستان پیدا کرد.

اولین دستگاه نان تست برقی در سال ۱۸۹۳ توسط شخصی به نام آلن مکمستر در اسکاتلند اختراع شد، ولی به دلیل مشکلات فنی که باعث آتش سوزی شد و رایج نبودن استفاده از نیروی الکتریکی، با استقبال زیادی روبرو نگردید.

در سال ۱۹۰۵ دو مخترع جوان اهل شیکاگو آلیاژی از فلزی اختراع کردند که بسیار در برابر حرارت مقاوم بود و باعث به وجود آمدن تستر شد.

ولی این تسترها فقط یک طرف نان را تست (برشته) می‌کردند و باید پس از تست شدن یک طرف، آن را برگردانده تا طرف مقابل نیز برشته شود. خلاصه این که تحولاتی که در طول زمان به وجود آمد باعث شد تا دستگاه‌های تستر امروزی در سال ۱۹۱۹ شکل گیرند.