نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

انواع نان تست

انواع نان تست

در دو مطلب قبل به این موضوع که نان تست چیست و تاریخچه آن پرداختیم. در این مطلب با انواع نان تست “نان بامبو” آشنا خواهیم شد. این نان ها به صورت کلاسیک، رژیمی و غنی شده در بازار عرضه می شود. در ادامه شما می توانید با انواع این نان های خوشمزه با نان بامبو همراه باشید.

نان تست چیست؟

نان تُست که به انگلیسی Toast گفته می‌شود یا نان برشتی، نوعی نان ورقه شده انگلیسی است که با قرار دادن آن در مقابل حرارت، برشته شده است. این نان در اکثر نقاط دنیا برای وعدهٔ صبحانه مصرف می‌شود.

نان تست یک نوع نان بسیار سبک بوده که بافت نرم و بسیار خوش طعمی دارد و دیر هضم نیست. نان‌های تست به صورت سبوس‌دار و با آرد جو نیز تهیه می‌شوند که گرچه بافت این نان‌ها کمی با نان تست متفاوت است، اما به هر حال از نظر تغذیه دارای فواید بیشتری هستند.

نان تست را می‌توان با مربا و مارمالاد مصرف نمود که بخش اصلی یک صبحانه انگلیسی را تشکیل می‌دهند. نان تست در وعده صبحانه کاربردهای زیادی دارد، سطح انعطاف پذیر و صاف نان تست برای مالیدن انواع پنیر، کره، مارمالاد و کرم‌های مختلف صبحانه مناسب است.

از نان تست همچنین برای تهیهٔ انواع ساندویچ‌ها هم استفاده می‌شود. می‌توان نان تست را در دستگاه یا داخل تابه و یا روی صفحه گریل برشته نمود و طعم متفاوتی ایجاد کرد. به علاوه نان تست در رژیم غذایی افرادی که ناراحتی معده یا روده دارند نیز به کار می‌رود.

نان تست قدمتی حدود ۳۰۰۰ سال دارد. اختراع نان تست‌هایی که امروزه به این شکل پخت می‌شوند از مصر نشات گرفته شده است. مصریان باستان به طور اتفاقی به این نتیجه رسیدند که اگر خمیر را برای مدتی به حال خود رها کنند به صورت عجیبی پف کرده و بعد از پخته شدن به حالت معمول خود باز می‌گردد.

اگر دوست دارید با نان تست بیشتر آشنا شوید، مطالب نان تست چیست؟ و تاریخچه آن را مطالعه کنید. در ادامه با هم انواع نان تست “نان بامبو” را بررسی خواهیم نمود.

نان تست چیست؟

تاریخچه نان تست

 

انواع نان تست

با توجه به این که آرد مصرف شده برای انواع نان متفاوت است و البته نوع تهیه و پخت آن ها نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد، به طبع در کیفیت هم با هم فرق دارند.

آردی که برای تهیه نان‌های تست کلاسیک استفاده می شود، آرد سفید تصفیه شده است که بدون فیبر بوده و از این نظر نسبت به سایر نان‌ها دارای فواید کمتری است و از حیث کیفیت پایین‌ترین درجه را در بین دیگر نان‌ها دارد. اما برند نان بامبو این نان را در انواع مختلف تولید می کنید و علاوه بر نان های مرسوم، انواع نان تست رژیمی و غنی شده نیز در بین آنها وجود دارد.

به‌ طور کلی، هرچه فرایند تصفیه آرد سبک‌تر باشد، آرد مواد مغذی بیشتری خواهد داشت. معمولا آردهای تیره‌تر پروتئین و فیبر بیشتری دارند و بهتر است تا حد امکان از نان‌های تهیه ‌شده از غلات کامل استفاده کنید. چرا که این نان‌ها ارزش غذایی بالاتری دارند.

  1. نان تست کلاسیک

اولین نوع از انواع نان تست، نان تست کلاسیک است که در اکثر نقاط دنیا محبوبیت زیادی دارد. این نان یک تکه نان بسیار نرم و لطیف است که طعم واقعا دلپذیری دارد. این نان مانند بقیه نان‌های تست “نان بامبو” از بافت و انسجام بی نظیری برخوردار است. سایز و قطر هر برش از نان تست کلاسیک طوری در نظر گرفته شده که شما را به صبحانه ای کلاسیک و دلپذیر دعوت می کند.

برشته (تست) کردن این نان عطر و طعم آن را دو چندان می کند. کیفیت بی‌نظیر این نان باعث شده مصرف این نان در تمام وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها و ساندویچ‌ها مورد پسند واقع شود.

نان تست در تهیه انواع ساندویچ کاربرد زیادی دارد. ژامبون و انواع سبزیجات را می‌توان با نان تست ترکیب نمود و ساندویچ‌های خوشمزه‌ای طراحی کرد.

نان تست برای تهیه انواع ساندویچ سرد بسیار مناسب است و معمولا برای تهیه ساندویچ‌های سردی که در ترکیبات آنها سس مایونز به کار رفته از نان تست استفاده می‌شود.

  1. نان تست کلاب

نان تست کلاب نوعی نان تست خوشمزه و لطیف است که با آن ساندویچ کلاب درست می کنند. ساندویچ کِلابClub sandwich  یک ساندویچ دو طبقه است که با قرار دادن مواد غذایی بین سه لایه نان تست برشته شده تهیه می‌شود.

معمولا میان ساندویچ کلاب پنیر و مواد پروتئینی و سبزیجات و تخم مرغ و سس و … مالیده شده و با چنگال اردور و یا سیخ های مینیاتوری اردور چوبی یا پلاستیکی طبقات بهم وصل می شوند.

هر چند که برای تهیه این ساندویچ به ‌طور سنتی، گوشت بوقلمون را در لایه پایین و بیکن، کاهو و گوجه فرنگی را در لایه بالا قرار می‌دهند. گاهی این ساندویچ را به ‌طور خاص، کلاب بوقلمون می‌نامند.

در ساندویچ کلاب‌های دیگر از مواد غذایی دیگری در لایه پایین استفاده می‌شود، به عنوان مثال در «کلاب مرغ» یا «کلاب رست بیف». این ساندویچ‌ها را هم به صورت سرد و هم گرم و تنوری و یا گریل و داخل ساندویچ ساز یا ساندویچ میکر نیز تهیه می‌کنند و گاهی به صورت مثلثی هم برش زده می‌شود.

  1. نان تست پروتیئین

سومین نوع از انواع نان تست، نان تست پروتئین “نان بامبو” از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و از نظر پروتئین گیاهی، بسیار غنی می‌باشد. نان پروتئینی از آرد کامل گندم تهیه شده و شامل آرد نول، آرد ذرت، آرد سویا، شیر خشک بدون چربی، پودر آب پنیر، گلوتن و روغن مایع گیاهی می‌باشد.

نان غنی شده با پروتئین یک خوراک عالی برای قبل از ورزش یا بخشی از وعده غذایی پس از ورزش محسوب می‌شود. این ماده ارزش غذایی بیشتری نسبت به پودرهای پروتئین دارد.

همچنین پروتئین به کار رفته در این نان کاملا برای گیاه خواران مناسب و قسمت زیادی از نیاز روزانه را برآورده می‌کند. علاوه بر این نان تست پروتئین برای بهبود دستگاه گوارش نیز موثر است.

نان تست پروتئین تهیه شده حاوی مقادیر زیادی از پروتئین، ویتامین های گروه ب، کلسیم، فیبر و آنتی اکسیدان می‌باشد که در رژیم غذایی سالم پیشنهاد می‌شود.

  1. نان جو

نان جو از آن نان‌های سنتی است که از قدیم در سفره‌های ایرانی وجود داشته است. اما نان تست جو “نان بامبو” نانی مدرن، پر خاصیت و ارزشمند است. این نان مخلوطی از آرد گندم، آرد جو، تخم آفتاب گردان و تخم کدو می‌باشد.

جو جزء اولین دانه‌های است که تمدن‌های اولیه پرورش داده‌اند و امروزه هم بین غلات در سراسر جهان رتبه چهارم از نظر میزان کشت را دارد.

نان تست جو سالم‌تر از نان گندم است، جو دوسر از نظر پروتئین غنی‌تر از گندم است (تقریبا دو برابر است) و برای ترمیم عضلات گزینه بسیار خوب و مفیدی است.

همچنین نان جو به دلیل وجود فیبر بالا برای بهبود مشکلات گوارشی موثر است. در تنظیم فشارخون و بهبود سلامت قلب نقش موثری دارد. نان تهیه شده از آرد جو، حاوی مقادیر زیادی از ویتامین، آنتی اکسیدان، پروتئین و فیبر می‌باشد.

شما می‌توانید نان جو را در وعده صبحانه قرار دهید و یا به همراه غذاهای خود مصرف کنید. از سوی دیگر نان جو به صورت عمده‌ای ویتامین ب بدن را تامین می‌کند.

  1. نان تست سبوس

پنجمین نوع از انواع نان تست، نان تست سبوس از آرد گندم و سبوس تهیه می شود. در نان سبوس دار به طور میانگین، دو برابر ویتامین، مواد معدنی و مواد فیبری نسبت به نان سفید وجود دارد.

نان تست سبوس قابل استفاده در تمامی وعده های غذایی بوده و مناسب برای رژیم های لاغری و افراد ورزشکار به دلیل فیبر بالا، ویتامین های گروه ب و… است.

مواد فیبری در نان سبوس دار راهی برای رفع مشکلات گوارشی است. مغز این نان بسیار مغذی است؛ سبوس غنی ترین منبع غذایی فیبر و الیاف گیاهی محسوب می شود.

به همین دلیل با یبوست و بیماری‌های کولون به مبارزه برمی‌خیزد. فیبر گیاهی به دو نوع محلول و نامحلول تقسیم می‌شود که سبوس گندم جز فیبرهای نامحلول است که برای جلوگیری از یبوست و سایر بیماری‌های روده بزرگ از آن استفاده می‌شود.

  1. نان هفت غله

نان تست هفت غله “نان بامبو” مخلوطی منحصر به فرد از غلات گندم، جو، چاودار، جو پرک، دانه های آفتابگردان، کنجد، تخم کتان و سیاه دانه و سرشار از فیبرهای غذایی می باشد. این تنوع در مواد اولیه خواص تغذیه ای بی شماری را برای مصرف کننده دارد. مغز این نان بسیار مغذی است و به علت فرآیند پیشرفته تولید و تخمیرکامل قابلیت هضم راحتی دارد.

غلات منبع غذایی ارزشمندی از منگنز، مس، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، ویتامین B1، روی و فیبرهای غذایی است. با مصرف نان تست هفت غله شما احساس سیری طولانی مدت خواهید داشت. این نان به دلیل استفاده از آرد چاودار مناسب افراد دیابتی نیز می باشد.

نان هفت غله را بدون آرد سفید یا با کمترین میزان آرد سفید تهیه می‌کنند. استفاده از نان هفت غله شما را به داشتن رژیم غذایی سالم‌تر نزدیک کرده و از خواص دانه‌های روغنی بهره‌مند می‌کند.‌