نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

انواع نان آلمانی و ۸ مورد از این نوع نان خوشمزه و خوش طعم را بشناسید!

آیا دوست دارید در دنیای خوشمزه  انواع نان آلمانی با یکدیگر سفر کنیم؟ از بروتچن خوش‌رایحه گرفته تا چوب شور (Pretzel) آلمانی با طعمی لذیذ ، در این راهنما همه چیز درباره ی نان‌های آلمانی را به شما آموزش می‌دهیم.

در قلب اروپا، جایی که نان سنتی  با نوآوری مدرن  در هم آمیخته است، نان آلمانی با مجموعه متنوعی از بافت ها، طعم ها و عطرها، صرفاً یک غذای اصلی نیست. این یک شاهکار خوراکی است که گواهی بر میراث غنی آشپزی این کشور است.آلمان، سرزمینی که به خاطر تاریخ غنی، فرهنگ پر جنب و جوش، و مناظر زیبای خود مشهور است.

شرکت صنعتی نان بامبو به کمک تیم متخصص خود، بهترین انواع نان های آلمانی را به شما ارائه می دهد.با نان بامبو، می توانید سفری لذیذ به قلب آلمان داشته باشید و طعم اصیل نان های آلمانی را در خانه خود تجربه کنید.


انواع نان آلمانی

آلمان تقریباً ۳۰۰ نوع نان (بدون محدودیت نواحی مختلف) و بیش از ۱۲۰۰ نوع کیک، شیرینی و دیگر محصولات پخته شده دارد که این کشور بهشت غذا برای خوراکی ها و کابوسی برای افرادی که رژیم  گرفته اند کرده است.

به ویژه آنکه این نان ها خیلی لذیذ هستند و به سختی می شود آنها را از دست داد. ما در ادامه  به شما معروفترین و لذیذترین نان های سنتی از سراسر آلمان را ارائه می دهیم:

۱. بروتچن (Brötchen)

Brötchen نان رول های گرد و کوچکی هستند که یک غذای اصلی محبوب در غذاهای آلمانی هستند. آنها معمولاً از آرد گندم تهیه می شوند، اما می توانند از آرد چاودار یا ترکیبی از هر دو نیز تهیه شوند.

نان بروچن معمولا گرد یا بیضی شکل هستند و پوسته ای نرم و کمی پوسته دار دارندآنها اغلب برای صبحانه یا به عنوان میان وعده سرو می شوند و می توان آنها را به صورت ساده یا با انواع چاشنی ها مانند کره، پنیر یا آب سرد میل کرد.

انواع نان آلمانی

۱. چوب شور آلمانی (Pretzel)

نان گرد شور آلمانی، که به نام Laugenbrezel نیز می شود، یک میان وعده خوشمزه و اشتها آور  است. این نان ها از آرد گندم، آب، مایه خمیر و نمک درست می شوند و قبل از پختن در محلول سود خیس می شوند. این باعث می شود که پوسته آنها قهوه ای تیره و ترد شود و طعمی شور و تند به آن بدهد.

آنها یک خوراکی محبوب در بازارهای کریسمس و جشن‌ها هستند، زیرا هیچ چیز مانند یک میان‌وعده نرم و ترد در هنگام جشن گرفتن وجود ندارد.

اگر واقعاً می‌خواهید مانند آلمانی‌ها این‌ها را بخورید، آن‌ها را با کمی عسل یا خردل تند سرو کنید.

 

۲.  یکی از انواع نان آلمانی ولکورنبروت (Vollkornbrot) است.

نان ولکورنبروت (Vollkornbrot) نوعی نان سنتی آلمانی است که به دلیل ترکیب سبوس دارانه ها و آرد گندم کامل، بسیار محبوب است،

 به خصوص در بین افرادی که به سلامتی خود توجه می‌کنند. طبق قوانین آلمان، در هر نقطه از این کشور، نان ولکورنبروت باید حداقل ۹۰ درصد از آرد موجود در آن از نوع سبوس دار باشد.

نان ولکورنبروت اغلب دارای رنگ قهوه‌ای تیره است و گاهی به صورت خشخاش، کنجد یا دانه‌های کدو تنبل تزیین می‌شود.

این نان به دلیل محتوای بالای سبوس و آرد گندم کامل، برخلاف نان‌های سفید، حاوی فیبر بیشتری است که می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند. همچنین، به دلیل پوشش گاهی با دانه‌ها، کمک می‌کند تا نان پرخاصیت تر و مغذی تری باشد.

انواع نان آلمانی

 .۳بلیچ بروتچن (Milchbrötchen)

بلیچ بروتچن یا “Milchbrötchen”، یک نوع نان جوانه دار آلمانی است که در بسیاری از نانوایی‌ها و قنادی‌ها در آلمان و مناطق زبان آلمانی یافت می‌شود.

 این نوع نان، به خاطر طعم شیری و نرمی آن، به خصوص در بین کودکان و افرادی که به مصرف کربوهیدرات و کالری دقت می‌کنند، محبوب است.

در واقع، نرمی و لطافت این نان سفید از شیری است که قبل از پخت به خمیر اضافه می‌شود. این اضافه کردن شیر به خمیر موجب می‌شود که میلچ بروتچن یکمی خوشمزه‌تر و رطوبت بیشتری داشته باشد.

علاوه بر این، برخی نوع‌های میلچ بروتچن به صورت غلظت شده با موادی مانند چیپس شکلات، آجیل یا کشمش تزئین می‌شوند.

این تغییرات و تنوع‌ها در طعم‌ها و امکان انتخاب میلچ بروتچن‌های مختلف، امکان بهبود تجربه مصرف کننده را فراهم می‌کند.

 

۴. پمپ نیکل (Pumpernickel) یکی انواع نان آلمانی است.

این نان قهوه‌ای تیره که از چاودار ساخته شده است، معروف‌ترین نان آلمانی به حساب می‌آید و در نسخه‌ی اصلی آن، خارج از آلمان بسیار سخت است تا آن را تهیه کرد. پمپ نیکل به مدت طولانی در دمای پایین پخته می‌شود. برش‌های کوچکی که به آن خاویار یا ماهی قزل‌آلا پوشانده شده، در آلمان به عنوان یک غذای خوشمزه رایج می‌باشند.

 

۵. سوننبلومن بروت (Sonnenblumenbrot)

سوننبلومن بروت، یا نان تخمه آفتابگردان، با یک لایه غلیظ از تخمه آفتابگردان برشته می‌شود. این نان خوشمزه دارای طعمی شیرین و لطیف است که با یک لایه مربای میوه جور می‌شود. ترکیب تخمه آفتابگردان برشته و نان نرم و خوش طعم، تجربه‌ای دلپذیر را برای شما رقم می‌زند.

انواع نان آلمانی

۶. نان پنج دانه (Fünfkornbrot)

نان پنج دانه، که به آن Fünfkornbrot هم می‌گویند، در واقع یک نان ترکیبی است که از پنج نوع غلات مختلف، یعنی گندم، چاودار، جو، جو و ذرت ساخته می‌شود.

این نان معمولاً با استفاده از آرد گندم تهیه می‌شود و به عنوان افزودنی‌های دیگر غذایی، مانند جو و ذرت، نیز استفاده می‌شود. نان پنج دانه به دلیل حاوی مجموعه‌ای از غلات متنوع، میزان مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای یک رژیم غذایی سالم و تغذیه متعادل را فراهم می‌کند.

از جمله مزایای سلامتی نان پنج دانه می‌توان به بهبود گوارش، کاهش خطر بیماری‌های قلبی، حفظ سطح قند خون و کنترل وزن اشاره کرد. همچنین، نان پنج دانه به دلیل حضور فیبر غذایی قابل وجود در آن، ممکن است به کاهش خطر بروز برخی بیماری‌ها مانند عرضهای دستگاه گوارش، دیابت و عوارض مرتبط با چاقی کمک کند.

در هر صورت، مهم است که مدارک محصولات غذایی را چک کنید و نان پنج دانه با کیفیت و سازگار با نیازهای شما را انتخاب کنید.

 همچنین، به یاد داشته باشید که تنها مصرف نان پنج دانه تنها یک عامل نیست و تنها در چارچوب یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می‌تواند به بهبود عمومی سلامت کمک کند.

 

۷. دریکورنبروت (dreikornbrot )

نان سه غله، که به نام dreikornbrot نیز شناخته می شود، یک نان سنتی آلمانی است که از سه نوع غلات به نام های چاودار، جو و گندم ساخته می شود. این نان دارای طعمی غنی و بافتی متراکم است.

نان سه غله معمولاً در صبحانه همراه با پنیر و یا آب سرد میل می شود. این نان یک گزینه سالم برای صبحانه است زیرا حاوی فیبر، تولید و مواد مغذی دیگر است.

انواع نان آلمانی

۸. کاتنبروت(Katenbrot)

کاتنبروت یک نوع نان سنتی آلمانی است که در شمال آلمان رایج است. این نان به صورت قهوه ای تیره، بافت درشت و طعم قوی شناخته می‌شود. این نان بهتر است با پنیر و برش‌های سرد میل شود تا طعم و ترکیب مکمل را به نان اضافه کند.

 یکی از ویژگی‌های دستور تهیه کاتنبروت، استفاده از آرد گندمی تیره است که به نان رنگ قهوه‌ای تیره و بافت درشت می‌دهد. همچنین، ممکن است به نان افزودنی‌هایی مثل تخم‌مرغ، زردچوبه، کمی سیاه‌دانه و ماست داده شود تا طعم و ترکیب نان تغییر کند.

 بسته به سلیقه، می‌توانید این نان را با پنیر سفید، پنیر کم چرب، پنیر پیتزا یا پنیرهای دیگر ترکیب کنید. همچنین، برش‌های سرد مانند آووکادو، چمن‌لیمو، خیار، گوجه‌فرنگی و ماست نیز می‌توانند باعث افزایش لذت از مصرف کاتنبروت شوند.

 

نکات مهم درباره انواع نان آلمانی چیست؟

در اینجا چند نکته برای لذت بردن از نان آلمانی آورده شده است:

  • نان آلمانی را تازه سرو کنیدنان آلمانی تازه طعم و بافت بهتری دارد.
  • نان آلمانی را با انواع مواد غذایی مختلف سرو کنیدنان آلمانی را می توان با پنیر، کره، مربا، ژامبون، سالاد یا هر نوع ماده غذایی دیگری که دوست دارید سرو کنید
  • نان آلمانی را می توان در اتاق خواب یا در یخچال نگهداری کرد.
  • اگر به دنبال یک تجربه غذایی جدید و لذت بخش هستید، حتماً نان آلمانی را امتحان کنید.مطمئناً از طعم و بافت متنوع آن لذت ببرید.