نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

طرز تهیه نان پروتئین و یک دستور العمل آسان و خوشمزه را بشناسید!

 طرز تهیه نان پروتئین در خانه راهی فوق‌العاده برای افزودن یک نان سالم و مغذی برای مصرف روزانه است.

 نان پروتئینی، همان‌طور که از نام آن پیداست، سرشار از پروتئین باکیفیت است که می‌تواند به رشد ماهیچه‌ها، بهبود سیری و رفاه کلی کمک کند.

 برخلاف نان سنتی که عمدتاً از کربوهیدرات‌های تصفیه شده تهیه می‌شود، نان پروتئینی با ترکیبی از آردهای پر پروتئین مانند آرد بادام یا پودر پروتئین آب پنیر تهیه می‌شود.

 این نان محتوای پروتئین بیشتری را به بدن می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و از اهداف کاهش وزن شما حمایت کند.

 اگر کنجکاو هستید که چگونه نان پروتئینی خود را درست کنید و از فواید بی‌شمار آن لذت ببرید، در این مطلب از نان بامبو همراه ما باشید.

 

 نان پروتئینی چیست؟

 در نان پروتئینی از آرد بادام به عنوان جایگزینی بدون گلوتن استفاده می‌شود که دارای مقدار بالاتری پروتئین در هر برش است.

 همچنین، علاوه بر آرد بادام، پودر پروتئین آب پنیر و پودر پوسته پسیلیوم نیز به دستور اضافه می‌شوند تا نان حاوی پروتئین بسیار و فیبر بالایی شود و بافت مناسبی داشته باشد.

 دستور تهیه این نان بسیار راحت است و می‌توانید به همان شکلی که از نان عادی استفاده می‌کنید، از نان پروتئینی استفاده کنید.

 طرز تهیه نان پروتئین برای افرادی که به دنبال افزایش مصرف پروتئین خود هستند، انتخاب خوبی است. پروتئین برای ساخت و ترمیم ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و سایر بافت‌های بدن ضروری است. همچنین می‌تواند به کاهش وزن و کنترل قند خون کمک کند.

 

طرز تهیه نان پروتئین

 طرز تهیه نان پروتئین

 طرز تهیه آن به آسانی درست کردن نان معمولی است:

 مواد تشکیل دهنده

  • ۱ فنجان (۱۲۰ گرم) 
  • آرد بادام۱/۲ فنجان
  •  (۱۰۰ گرم) پودر پروتئین آب پنیر
  • ۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۱ فنجان (شیر بادام)
  • ۱/۴ فنجان (۶۰ میلی لیتر) 
  • روغن زیتون
 

 مرحله ۱. سفیده تخم مرغ را بهم بزنید.

در مرحله یک طرز تهیه نان پروتئین، فر را به دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد (۳۲۰ درجه فارنهایت) گرم کنید. در این حین، یک قالب نان را با کاغذ روغنی بپوشانید و در کناری قرار دهید.

 با رسیدن فر به دمای مورد نظر، مرحله بعدی را آغاز کنید. در همین حین، یک کاسه بزرگ، تمیز و خشک را انتخاب کنید.

سپس سفیده تخم‌مرغ و نمک را در آن قرار داده و با همزن بزنید تا فرم سفت بگیرد. این کار باید تقریباً ۵-۷ دقیقه طول بکشد و می‌توانید از دست‌ها، همزن دستی یا همزن ایستاده برای مخلوط کردن استفاده کنید.

 

 

مرحله ۲. مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

 وقتی تخم مرغ به صورت سفت به دست آمد، حالا می‌توانید مواد دیگر را اضافه کنید. به این ترتیب، پروتئین آب پنیر، آرد بادام و بیکینگ پودر را به کاسه اضافه کنید.

سپس با استفاده از همزن، به آرامی هم بزنید تا مواد به خوبی باهم ترکیب شوند. توجه کنید که بهتر است از حرکات دو قسمتی به جای حرکات گردان برای همزنی استفاده کنید تا ترکیب را بهتر به هم بزنید.

 سپس، آب یا مایعی را به مواد خشک اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند و خمیر تشکیل شود.

  میزان آبی که باید استفاده کنید، ممکن است به وابستگی به نوع و میزان مواد خشک استفاده شده، متفاوت باشد. پس باید به آرامی آب یا مایع را اضافه کنید تا خمیر لطیف و قابل فرم دهی شود.

 مرحله ۳. در طرز تهیه نان پروتئین خمیر نان را فرم دهید.

 هنگامی که خمیر تهیه شده است، آن را روی سطح کار خمیری یا روی تخته بزرگی قرار داده و با دست به آرامی آن را فرم دهید. این مرحله شامل خمیر زدن، تا آن را به شکل مناسب برسانید و از هوا هم خارج شود.

 مرحله ۴. نان را بپزید.

  • با توجه به اینکه خمیر کاملاً فرم گرفته است، خمیر را با کاردک یا همان ابزار همزنی که دارید، از کاسه یا سطح کار خمیری بردارید و به قالب نان خود بریزید.
 
  • سپس با احتیاط، به خوبی خمیر را درون قالب نان یا قالب نانی که استفاده می‌کنید، منظم کنید. می‌توانید از کف کاردک یا کف قالب استفاده کنید تا خمیر را صاف و یک‌دست در قالب بچینید.
 
  • نان را به مدت حدود ۳۰ دقیقه در فر پخته کنید. در این مدت، می‌توانید دمای فر را در حدود ۱۸۰ درجه سانتیگراد حفظ کنید.
 
  • پس از گذشت زمان پخت، فر را خاموش کنید و به مدت چند دقیقه در را کمی باز کنید تا فر خنک شود.
 
  •  با انجام دادن این تغییرات، شما می‌توانید نان پروتئینی خود را درست کنید و از طعم و لذت آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که توجه به زمان و دمای پخت، به وابستگی به ابعاد و نوع فر که استفاده می‌کنید، ممکن است متفاوت باشد.
 
 

 مرحله ۵. در طرز تهیه نان پروتئین را خنک کرده و سرو کنید.

  • پس از اینکه نان در فر پخته شده است، فر را خاموش کنید و به مدت تقریباً ۳۰ دقیقه برای خنک شدن نان را باز کنید. این اجازه می‌دهد که نان به طور طبیعی خنک شود و در دمای محیط ترکیبی از گرمای داخل نان و هوای محیط را تجربه کند.
  • پس از اینکه نان به طور مناسب خنک شده است، آن را از فر بیرون بیاورید.
 
  • حالا می‌توانید نان را برش بزنید و بر اساس سلیقه خود به عنوان نان صبحانه، یا به هر شکل دیگری که دوست دارید، سرو کنید.
 
  •  همچنین شما می‌توانید نان خود را به دلخواه برش زده و به صورت تازه سرو کنید. توجه داشته باشید که زمان پخت و خنک شدن نان نیز ممکن است متفاوت باشد و به ابعاد و نوع فری که استفاده می‌کنید، وابسته است.
طرز تهیه نان پروتئین

 نکات مهم برای طرز تهیه نان پروتئین

  1. از مخلوط کردن بیش از حد خودداری کنید. این کار می‌تواند باعث سفیده کردن تخم‌مرغ شود و بافت نان را غلیظ و جویدنی نکند.
 
  • از تخم‌مرغ‌های با دمای اتاق استفاده کنید. این نوع تخم‌مرغ‌ها سریع‌تر مخلوط می‌شوند نسبت به تخم‌مرغ‌های سرد.
 
  • برای تهیه نان، از قالبی به اندازه ۸ در ۴ اینچ استفاده کنید. این باعث می‌شود نان یک شکل مناسب و با بافت خوبی داشته باشد.
 
  • قبل از ریختن خمیر در قالب، می‌توانید یک لایه نازک از کاغذ روغنی روی کناره‌ها بگذارید؛ حدود ۱-۲ اینچ اندازه دارد. این کار باعث می‌شود نان را به راحتی از قالب جدا کنید.
 
  • برای پودر پروتئین، از یک نوع با کیفیت و بدون اضافه شکر استفاده کنید. این باعث می‌شود نان بافت و طعمی خوب داشته باشد.
 
  • می‌توانید به منظور افزایش ارزش غذایی نان، مواد غنی از فیبر مانند دانه چیا، دانه کتان یا پودر پوسته پسیلیوم به خمیر اضافه کنید.
 
  • قبل از برش نان، اجازه دهید کاملاً در تابه خنک شود. این کار به نان کمک می‌کند شکل خود را حفظ کند و از فرو ریختن یا خالی شدن آن جلوگیری کند.
 
 

 چگونه نان پروتئین را نگه داری کنیم؟

 برای نگهداری و طرز تهیه نان پروتئین به منظور حفظ طراوت و کیفیت آن، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. قبل از ذخیره نان پروتئینی، بهتر است آن را در ظرفی مناسب و بسته نگهداری کنید. می‌توانید از پلاستیک غذایی، فویل آلومینیوم یا ظروف بسته‌بندی مناسب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ظروف بسته‌بندی درست بسته شده‌اند تا ورود هوا و رطوبت به نان را کاهش دهند.
 
  1. برای افزایش مدت زمان نگهداری نان پروتئینی، می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید. با کاهش دما، رطوبت و فرایند خرابکاری میوه کمتر می‌شود. در صورتی که می‌خواهید نان را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید، می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید. در این صورت، نان تا چند ماه قابل استفاده خواهد بود.
 
  1.  نگهداری نان به مدت طولانی. در صورتی که قصد نگهداری نان برای مدت طولانی‌تری را دارید، می‌توانید آن را به‌صورت بسته‌بندی شده به داخل کیسه‌های نایلونی قرار دهید و سپس آنها را درون فریزر قرار بدهید. هنگام نیاز به استفاده از نان، می‌توانید تعداد مورد نیاز را از فریزر درآورده و استفاده کنید.
 
  1. پیش از خوردن نان، بهتر است آن را با استفاده از مایکروویو یا فر داغ کمی گرم کنید. این کار می‌تواند طعم و طراوت نان را بهبود بخشد.

 با رعایت روش‌های مذکور، می‌توانید نان پروتئینی را برای مدت طولانی نگهداری کنید و از طعم و کیفیت آن لذت ببرید.

 همچنین، بهتر است توصیه‌های تولیدکننده را درباره نحوه نگهداری نان پروتئینی همیشه رعایت کنید.

طرز تهیه نان پروتئین

 سؤالات متداول

 تفاوت نان معمولی با نان پروتئینی چیست؟

 در طرز تهیه نان پروتئین، اهمیت اصلی به افزودن پروتئین در همه مراحل از جمله انتخاب نوع آرد و استفاده از پودر پروتئین با کیفیت بالا است.

 هدف این است که هر چه بیشتر پروتئین به نان اضافه شود. با توجه به این تغییرات، نان پروتئینی متفاوت و با مقدار بالای پروتئین تهیه خواهد شد.

 

 نان پروتئینی خانگی چقدر پروتئین دارد؟

 نان پروتئینی حداقل ۱۱ گرم پروتئین در هر برش دارد شما می‌توانید آن را با کره آجیل یا تخم مرغ سرو کنید تا پروتئین بیشتری اضافه شود.

 آیا می‌توانم از پودر پروتئین آب پنیر برای تهیه نان پروتئینی استفاده کنم؟

 بله، می‌توانید از پودر پروتئین آب پنیر برای تهیه نان پروتئینی استفاده کنید. پودر پروتئین آب پنیر یک منبع غنی پروتئین است و می‌تواند به افزایش مقدار پروتئین نان کمک کند.

 برای استفاده از پودر پروتئین آب پنیر، می‌توانید مقدار مورد نیاز به خمیر نان اضافه کنید. قبل از اضافه کردن پودر پروتئین، بهتر است دستورالعمل روی بسته بنویسید و مقدار دقیق را رعایت کنید.

 در اضافه کردن پودر پروتئین به خمیر نان، ممکن است نیاز به تنظیم مقدار مایعات (مانند آب یا شیر) در خمیر نان داشته باشید.

 برای اینکه نرمی و قوام مناسب را در نان حفظ کنید، بهتر است به توصیه‌های دستورالعمل بر روی پودر پروتئین آب پنیر توجه کنید و مقدار مایعات را به نحو مناسب تنظیم کنید.

 

 آیا نان پروتئینی فاقد گلوتن است؟

 طرز تهیه نان پروتئین بدون گلوتن می‌تواند از موادی مانند آرد بادام یا دیگر مواد بدون گلوتن تهیه شود. برای اطمینان از اینکه نان پروتئینی شما بدون گلوتن باشد، می‌توانید از موادی استفاده کنید که بدون گلوتن هستند و به دلیل شرایط حساسیت یا نیازهای رژیم غذایی خاص، از مصرف گلوتن خودداری می‌کنید.

 در مورد پودر پروتئین مورد استفاده شما، بهتر است مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که آن بدون گلوتن است.