نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

نان کروسان چیست؟

نان کروسان چیست؟

بدون شک غذاها و شیرینی‌های فرانسوی یکی از دلایلی است که باعث شهرت و محبوبیت فرانسه و پاریس در جهان می‌شود. در بین شیرینی‌های فرانسوی، نان کروسان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و امروزه در سرتاسر جهان مصرف می‌شود.

صبحگاه یک روز بهاری دلپذیر در بلوارهای زیبای پاریس، پایتخت نور فرانسه است. به یک کافه محلی قدم بگذارید و برای خود کروسان و قهوه سفارش دهید.

در سفر به پاریس تجربه طعم نان کروسان داغ و برشته با طعم کره‌ای در کنار یک فنجان قهوه در یک کافه قدیمی، فرانسوی‌ترین کاری است که می‌توانید انجام بدهید!

مطمئن باشید با خوردن اولین لقمه و مزه کردن بافت صد لایه آن، شما عاشق آن خواهید شد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با نان کروسان با “نان بامبو” همراه باشید.

 

نان کروسان چیست؟

در بین نان و شیرینی‌های فرانسوی، نان کروسان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و امروزه در سرتاسر جهان مصرف می‌شود. کروسان که در زبان فرانسوی به آن Croissant گفته می‌شود، نوعی نان هلالی شکل است که معمولاً برای صبحانه صرف می‌شود.

معمولاً اولین تصویری که بعد از شنیدن نام نان کروسان به ذهن می‌رسد، صبحانه‌ای خوشمزه در شهر پاریس و اطراف برج ایفل است. اما این نان در واقع ریشه در جایی غیر از فرانسه دارد.

بسیاری از مردم، «کروسان» یا همان «کروسانت» را جزو شیرینی‌های اصیل فرانسوی به حساب می‌آورند. اما در واقع تاریخچه‌ی این نان به حمله‌ی عثمانی‌ها به کشور اتریش برمی‌گردد.

کروسان در قرن ۱۳ میلادی در کشور اتریش اما توسط آشپزِ فرانسویِ دربار ابداع و متداول شده و امروزه به عنوان نان رسمی صبحانه فرانسوی شناخته می‌شود و تقریباً در سراسر اروپا یکی از ارکان صبحانه اروپایی است. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه نان کروسان می‌توانید این لینک را بخوانید.

شاید برای شما هم سؤال باشد که کروسان یعنی چه؟ کروسان یا کروسانت به معنی نان شیرینی هلالی شکل است که ریشه‌ی اتریشی دارد و معمولاً اولین تصویری که از دیدن کروسان در ذهن شکل می‌گیرد شکل ماه است.

این نان خوشمزه و قدیمی با آرد، خمیرمایه و کره تهیه می‌شود و خمیر آن با به کار گیری کره، به صورت خمیر هزارلا آماده می‌گردد.

فرق اصلی این نان با نان‌های دیگر تخمیر سه‌مرحله‌ای خمیر آن است. در ایران کروسان تحت عنوان یک شیرینی شناخته می‌شود، در حالی که این نان اصلاً در دسته شیرینی‌ها طبقه‌بندی نشده و از انواع نان صبحانه است.

کروسان را در کشورهای مختلف اروپا با نام‌های مختلف می‌توان یافت. در اتریش به نام Kipfel و در کشورهای آلمانی به نام Gipfeli عرضه می‌شود.

کروسان به طور کلی در دو نوع مختلف ساده و مغزدار تهیه شده و در پخت نوع مغزدار آن از پنیر، گوشت، مغزهای گیاهی و خامه و کرم استفاده می‌شود. البته کروسان به دو شکل هلالی و صاف نیز تهیه می‌شود.

می‌توان آن را هسته اولیه خوراکی‌های آماده فعلی دانست، به خصوص آن که انواع خام و نپخته آن نیز به صورت یخ زده عرضه می‌شود.

هر ۳۰ گرم از این شیرینی خوشمزه حدود ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دارد؛ بنابراین در خوردن آن باید کمی دقت کنید تا دچار اضافه وزن و چاقی نشوید.

 

نحوه سرو کروسان

کروسان یک نان شیرینی بسیار خوشمزه و خوش طعم است و تقریباً هر زمانی می‌توان آن را میل کرد. اما فرانسوی‌ها به طور سنتی کروسان را به عنوان صبحانه و همراه با قهوه می‌خورند.

همچنین در صبحانه‌های بسیار مفصل فرانسوی‌ها در کنار نان کروسان انواع میوه‌های تازه، خامه، کره، مربا، آب پرتقال و قهوه هم سرو می‌کنند.

البته نحوه سرو این نوع نان به زمانی که در اختیار دارید هم‌بستگی دارد. برای شاغلان هم جمع و جور بودن کروسان مزیت فوق‌العاده‌ای است و شاغلان و بچه مدرسه‌ای‌ها می‌توانند به راحتی کروسان را با خود همراه ببرند و در طول مسیر میل می‌کنند.