نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

نان همبرگر چیست؟

نان همبرگر چیست؟

بی‌شک اکثر مردم دنیا تجربه خوردن یک همبرگر خوشمزه و لذیذ را دارند. نان همبرگر در واقع نانی است که با آن ساندویچ همبرگر یا همان برگر را درست می‌کنند.

طعم این نان می‌توانید تأثیر زیادی روی طعم برگر بگذارد و اهمیت آن به اندازه‌ای زیاد است که در اکثر رستوران‌ها و فست‌فودهای شناخته شده، به صورت اختصاصی پخته می‌شود.

این نان انواع مختلفی دارد که می‌توان به نان مک، نان همبرگری جو، نان روگن و نان بروتشن اشاره کرد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با نان همبرگر و اینکه ببینیم نان همبرگر چیست؟ با “نان بامبو” همراه باشید.

 

نان همبرگر چیست؟

نان همبرگر یکی از نان‌های معروف و فانتزی است. این نان نوعی نان گرد و کوچک با بافتی نرم و پفکی است که طرفداران زیادی هم دارد. این نان خوشمزه همان طور که از اسمش پیداست، برای ساندویچ همبرگر استفاده می‌شود.

همبرگر یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها و غذاهای فست‌فودی در جهان و غذای ملی ایالات متحده محسوب می‌شود. نان همبرگر نیز یکی از خوش‌طعم‌ترین انواع نان‌های ساندویچی و حجیم به شمار می‌آید. تردی بافت و طعم بی‌نظیر این نان تأثیر به سزایی در خوش‌طعم شدن مزه برگر دارد.

البته از این نان علاوه بر همبرگر و انواع برگرها (همبرگر، چیز برگر، چیکن برگر، رویال برگر، ماشروم برگر و …)، می‌توانید برای ساندویچ‌های معمولی مثل کباب ترکی، سوسیس بندری، فلافل و … هم استفاده کنید.

تاریخچه همبرگر اصالتاً باز می‌گردد به شهر هامبورگ آلمان و واژه همبرگر همان اسم همبرگر نیز از زبان آلمانی گرفته شده به معنایی این است که همبرگر (متعلق به شهر هامبورگ) می‌باشد.

همبرگر به عنوان یکی از محبوب‌ترین فست‌فودهایی که امروزه در رستوران‌ها سرو می‌شود، جای پای خود را در منوی بسیاری از رستوران‌ها محکم کرده است.

همبرگر گونه‌ای ساندویچ است که شامل یک برگ گوشت چرخ کرده است که در میان یک نان گردِ میان بریده قرار می‌گیرد. گوشت همبرگر بیشتر گوشت گاو است و ممکن است به صورت کبابی درست شود یا سرخ شود.

میان گوشت و نان همبرگر معمولاً کاهو، سس گوجه فرنگی یا سس مایونز، خردل، پیاز و دیگر مخلفات هم قرار داده می‌شود. همبرگر را معمولاً در بشقاب در کنار سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس سرو می‌کنند.

همبرگر تقریباً در تمام کشورها با همین اسم شناخته می‌شود، به جز در انگلستان که به آن بیف‌برگر یا برگر می‌گویند. همچنین اگر لایه‌ای از پنیر ورقه‌ای بر روی گوشت همبرگر گذاشته شود به این‌گونه همبرگر، چیز برگر گفته می‌شود.

واژه هَمبـِرگِر از زبان آلمانی می‌آید به معنای «متعلق به شهر هامبورگ» و بنا به بعضی گزارش‌ها ham در زبان آلمانی به معنای گاو یا گوشت گاو و burg به معنای تپه است و er کلمه اطلاق است.

در واقع همبرگر یکی از زیر شاخه‌های برگر به حساب می‌آید. برگر با قرار دادن هر نوع گوشت یا سبزیجات در قسمت‌های برش خورده نان گرد که همان نان همبرگر است، پخته شود. در حالی که همبرگر هم چنین نوعی برگر است که ماده اصلی آن از گوشت چرخ کرده تشکیل شده است.

همچنین همبرگر می‌تواند با پر کردن هر نوع گوشتی درست شود. این گوشت می‌تواند یک حبه بر اساس گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، گوشت خوک و غیره باشد.

بنابراین در دست کردن برگر با نان همبرگر، می‌توان از پنیر و یا سبزیجات هم استفاده کرد. در دنیا انواع مختلفی از برگر وجود دارد به عنوان مثال، برگر ماهی، همبرگر، برگر قارچ، پیتزا برگر، پورک برگر و غیره …

 

فواید نان فانتزی

این روزها بیشتر کشورها در سرتاسر دنیا به سمت تولید نان حجیم (فانتزی) حرکت کرده‌اند، زیرا نانوایی‌های صنعتی امکان تولید نان با کیفیت‌های مختلف را دارند.

به عنوان مثال بیشتر نانوایی‌های فانتزی با تغییر درجه حرارت پخت نان و نوع آرد می‌توانند به راحتی نان سبوس دار، نان حاوی امگا ۳ یا نان کم حجم تولید کنند.

علاوه بر این نان‌هایی که توسط ماشین‌آلات صنعتی پخته شده، از ماندگاری بیشتری نسبت به نان‌های سنتی برخوردار هستند. البته در ایران بیشتر از نان‌های فانتزی برای تهیه ساندویچ استفاده می‌شود، اما بعضی از خانواده‌ها هم انواع این نان را برای صبحانه یا در کنار سایر وعده‌های غذایی مصرف می‌کنند.