نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

نان سوخاری چیست؟

نان سوخاری چیست؟

بدون شک شما هم با طعم خاص و خوشمزه نان سوخاری آشنا هستید. این نان یکی از انواع نان‌های خوشمزه، مفید و پر مصرف در بین کودکان و بزرگسالان است.

فواید این نان در کنار طعم بی‌نظیر و بافت تردش، باعث شده که افراد زیادی به مصرف آن علاقه پیدا کنند. نان برشته با دارا بودن خواص سالمی که دارد، برای درمان بعضی بیماری‌ها مناسب است.

اگر شما از دسته افرادی هستید که به دنبال رژیم غذایی بوده و یا به سلامت بدن و وزن خود اهمیت می‌دهند می‌توانید از نان سوخاری و نان تست برای مصارف روزانه خود استفاده نمایید.

خواص این نان ترد و خوشمزه بی‌شمار است و به همین خاطر مصرف آن، گزینه مناسبی برای افرادی است که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند. کمک به پیشگیری و کنترل علائم بیماری‌هایی مانند زخم معده، دیابت و کبد چرب از مهم‌ترین فواید نان سوخاری به شمار می‌رود.

خواص این نان برای کاهش وزن، مصرف این فراورده را به یکی از انتخاب‌های افراد برای رژیم‌های لاغری تبدیل کرده است. شما می‌توانید به راحتی از فروشگاه یا سوپرمارکت‌ها نان‌ سوخاری “نان بامبو” را تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

 

نان سوخاری چیست؟

نان سوخاری یک نان بیسکویت مانند سفت و خشک یا نان دو بار پخته و از انواع فرآورده‌های آرد گندم است. این نان را به دلیل رطوبت بسیار پایینی که دارد می‌توان برای طولانی مدت نگه داشت.

در برخی فرهنگ‌ها، نان سوخاری به جای مواد نان از مواد کیک درست می‌شود و به آن کیک سوخاری هم می‌گویند. در انگلستان، این نان به یک افزودنی غذایی بر پایه گندم نیز اشاره دارد.

نان‌های سوخاری به نان‌های برشته نیز معروف هستند. در این نان نشاسته فرایند تجزیۀ خود را آغاز کرده و هضم بیشتر و راحت‌تری دارد.

این نان به طور معمول از آرد گندم تهیه می‌شود. اما می‌توان از سایر غلات هم برای تهیه آن استفاده کرد. فواید نان برشته شده به طور مستقیم به نوع آرد مورد استفاده بستگی دارد و معمولاً نان‌های برشته تهیه شده از آرد جو طرفداران بیشتری دارند.

به طور کلی مواد تشکیل دهنده این نان عبارت‌اند از آرد گندم، خمیر مایه، شکر و روغن و همچنین نیز گلوتن، تخم مرغ، عصارۀ مالت، نمک، آرد سویا، و شیر خشک سایر مواد تشکیل دهنده آن هستند.

آرد گندمی که در تولید نان سوخاری استفاده می‌شود، باید دارای گلوتن باشد. گلوتن مورد استفاده هم اگر دارای کیفیت و کمیت مناسب و درجه یک نباشد، نان به عمل آمده به صورت اسفنجی نخواهد بود.

آرد گندم دارای گلوتن با کیفیت باعث می‌شود، فرایند تحمل تخمیر و مقاومت نان در برابر آنزیم‌های حاصل از مخمرها افزایش پیدا کرده و گاز ایجاد شده حفظ شود. در نتیجه بافت نان به صورت مطلوب و اسفنجی در بیاید.

یک عدد نان سوخاری متوسط ۳۵ کالری، نان سیاه (با سبوس) ۱۰۰ گرم ۲۱۸ کالری و یک کف دست نان معمولی ۷۵ کالری، انرژی دارد.

 

طریقه مصرف نان برشته شده

معمولاً به جز افراد حساس به گلوتن، مصرف به اندازه این نان برای گروه‌های دیگر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. نان‌های برشته بافت خشکی دارند، بنابراین باید به خوبی جویده شوند تا هضم آن‌ها راحت‌تر باشد.

نان سوخاری در کشورهای مختلف به شیوه‌های گوناگون خورده می‌شود. مثلاً یک صبحانه کامل انگلیسی اغلب شامل نان سرخ شده در روغن، کره، گوشت خوک یا چکه‌های بیکن است. در ایرلند شمالی، یک بچه آلستر ممکن است شامل نان سودا سرخ شده باشد.

هر چند که در ایالات متحده، نان تست در صبحانه بسیار محبوب‌تر است. با این حال، نان سرخ شده هنوز هم خورده می‌شود، به خصوص به شکل نان تست فرانسوی، اما گاهی به سادگی یک تکه نان سرخ شده در کره است.

در ایران به فارسی به این نان سرخ شده، سوخاری می‌گویند که آن را به ویژه با چای ایرانی میل می‌کنند. یکی از بهترین و رایج‌ترین برندهای نان سوخاری “نان بامبو” است.

در راستای تکمیل فواید این نان توصیه می‌شود، این ماده غذایی را به همراه شیر میل کنید. شما می‌توانید از خواص این نان در تمام وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

خوردن نان برشته شده با کره، یک انتخاب بی‌نظیر است. چرا که تردی نان سوخاری در کنار لطافت کره، بافتی بسیار لذیذ ایجاد می‌کند. این نان به همراه کنجد و پنیر خامه‌ای هم یک ایده عالی برای یک صبحانه دل‌انگیز است. چای و دمنوش در کنار نان برشته می‌تواند، برای عصرانه هم بسیار دلپذیر باشند.

یکی دیگر از روش‌های بهره بردن از فواید این نان، صرف آن در کنار انواع سوپ است. شما می‌توانید برای بهره بردن از خواص این نان، آن‌ها را به صورت قطعات کوچک در سالاد هم بریزید.