نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

نان بروتچن چیست؟

نان بروتچن چیست؟

نان بروتچن یا نان بروتشن، یکی از نان‌های خوشمزه‌ای است که اصالت آن به کشور آلمان برمی‌گردد. عطر و طعم روغن زیتون در این نان بی‌نظیر بوده و یک نان خوشمزه و مناسب صبحانه یا عصرانه می‌باشد.

این نان کوچک آلمانی که یک بافت عالی دارد و از آن معمولاً برای صبحانه در کنار کره و مربا استفاده می‌کنند. یا اینکه آن را در سایز بزرگ‌تر می‌توان برای پخت نان همبرگر استفاده کرد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با نان بروتچن و اینکه ببینیم نان بروتچن چیست؟ با “نان بامبو” همراه باشید.

 

نان بروتچن چیست؟

نان بروتچن (Brötchen) یک نان اصیل آلمانی است و در زبان آلمانی به معنای «نان کوچک» است که البته اسم خیلی مناسبی هم برای این نان خوشمزه است.

البته این نان‌های کوچک دوست داشتنی اسم‌های زیادی دارد، مانند Semmel, Schrippe, Rundstück or Weck, Weckle, Weckli, or Wecken … بسته به این که کجای آلمان بروید، ممکن است هر کدام از این اسم‌ها را بشنوید.

اما به طور دقیق‌تر می‌توان گفت “Brot” در آلمانی به معنای نان است و گاهی اوقات وقتی می‌خواهید تأکید کنید که در مورد چیزی کوچک‌تر صحبت می‌کنید، پایان آن “-chen” اضافه می‌شود. نان بروتچن اساساً فقط یک کلمه آلمانی است، برای نان یا نان رول است.

نان بروتچن در سراسر آلمان محبوبیت زیادی دارد و انواع مختلف بسیاری از بروتچن آلمانی وجود دارد. اگر قبلاً به آلمان سفر کرده باشید، به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که آلمانی‌ها نان را در شکل و اندازه‌های مختلف دوست دارند. بنابراین جای تعجب ندارد که انواع مختلف نان رول وجود داشته باشد.

در فارسی هم نان بروتشن به گرده نان، نان رول یا گاهی نانچه گفته می‌شود. بروتچن نوعی نان است که خمیر بعد از بار نخست ور آمدن تقسیم شده و به صورت گرد در می‌آید.

بعد خمیر یک‌بار پهن شده و بعد از آن که به صورت رول شکل داده شد، بعد از بار دوم ورآمدن پخته می‌شود. این نان دارای اشکال گوناگونی است.

در یکی از اشکال مرسوم، خمیر این نان به صورت مثلث دراز باز شده و از طرف پهن به طرف باریک پیچانده می‌شود. با ورود صنعت نان به ایران و تولید صنعتی نان، سهم این نان در سبد مصرف خانواده ایرانی بیشتر شده است.

این نان، نانی بسیار محبوب و نرم و لطیف است. روی این نان آلمانی حسابی ترد بوده، ولی داخلش نرم است و برای ساندویچ درست کردن کاملاً مناسب است. در نوعی از آن، کره بیشتری به کار می‌رود و رول کره‌ای نامیده می‌شود و از آن بیشتر به عنوان غذای اصلی استفاده می‌شود.

این نان‌های زیبا برای تهیه ساندویچ‌های کوچکی که معمولاً توی مهمانی‌ها سرو می‌شوند عالی هستند. البته می‌تواند کمی بزرگ‌تر باشد و به عنوان نان همبرگر از آن استفاده کرد.

در ضمن می‌توانید مثل خود اروپایی‌ها نان‌ها را از وسط نصف کرده، مقداری کره بمالید و وسطشان مربا بریزید. این‌گونه بروتچن می‌تواند نان صبحانه هم باشد.

دلیل ترد شدن لایه رویی نان بروتچن استفاده از رومال سفیده تخم مرغ است. خمیر این نان نیاز به چندین مرحله استراحت دارد، تا به بافت عالی برسد.

در هنگام پخت نان بروتچن بوی آن کل فضای خانه را در برمی‌گیرد. این نان در هر منطقه از کشور آلمان نام‌های دیگری نیز دارد و برای یک نان همبرگر نیز گزینه مناسبی است.

از این نان می‌توان در کنار مرغ و میگوی سوخاری، انواع خوراک، سوپ و یا به عنوان نان مینی برگر استفاده کرد. نان بروتچن طعمی دلچسب همراه با بافتی لطیف دارد و مناسب برای تغذیه کودکان است.