نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

فواید نان سوخاری

فواید نان سوخاری

نان سوخاری یکی از انواع نان‌هایی است که از فرآورده های آرد گندم تولید می‌شود. فواید نان سوخاری در کنار طعم بی‌نظیر و بافت تردش، باعث شده است که طرفداران زیادی پیدا کند.

این نان به دلیل ویژگی‌های بسیار منحصربه فردی که دارد، یکی از انواع نان‌های بسیار محبوب است که در میان گروه‌های مختلف کودکان تا بزرگسالان جایگاه خاصی پیدا کرده است.

به‌ طور معمول نان سوخاری از آرد گندم تهیه می‌شود، اما از سایر غلات هم برای تهیه آن استفاده می شود. فواید نان سوخاری به ‌طور مستقیم به نوع آرد مورد استفاده بستگی دارد و معمولا نان‌های سوخاری تهیه ‌شده از آرد جو طرفداران بیشتری دارند.

خواص نان سوخاری بی‌شمار است و به دلیل مصرف آن، گزینه مناسبی برای افرادی‌ست که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند. کمک به پیشگیری و کنترل علائم بیماری‌هایی مانند زخم معده، دیابت و کبد چرب از مهم‌ترین فواید نان سوخاری محسوب می شوند.

خواص این نان برای کاهش وزن، مصرف این فراورده را به یکی از انتخاب‌های افراد برای رژیم‌های لاغری تبدیل کرده است. در این مطلب به مهم‌ترین فواید نان سوخاری اشاره کرده‌ایم؛ بنابراین تا پایان این مطلب با “نان بامبو” همراه باشید.

 

کالری نان سوخاری

یکی از اصول اولیه پیروی از رژیم‌های غذایی‌ دقت به کالری غذاهاست و بهتر است در کنار آشنایی با فواید نان سوخاری، کالری و ارزش غذایی این ماده غذایی را هم بدانیم.

همچنین به افراد حساس به گلوتن پیشنهاد می‌شود از نان‌های سوخاری مخصوص و بدون گلوتن استفاده کنند. خواص نان سوخاری و ارزش غذایی یک برش متوسط از این نان به شرح زیر است:

  • کالری: ۴۱
  • چربی: ۰.۷ گرم
  • کربوهیدرات: ۷.۲ گرم
  • پروتئین: ۱.۴ گرم

 

فواید نان سوخاری

نان‌های سوخاری به خاطر درصد رطوبت بسیار پایینی که دارند ماندگاری بالایی داشته و برای نگهداری و سفر یکی از انواع نان‌های مناسب محسوب می‌شوند.

کسانی که روزانه به میزان بالا نان استفاده می‌کنند، باید بدانند که در معرض چاقی و دیابت قرار خواهند گرفت. آن‌ها باید از نان‌هایی که با آرد سفید تهیه می‌شود مانند نان سوخاری، نان تست، نان لواش و… استفاده کنند.

همچنین از دیگر مزایای نان سوخاری باید به دارا بودن ویتامین‌های گروهB  اشاره کرد، ویتامین‌های گروه B باعث افزایش سوخت و ساز بدن و متابولیسم سلولی می‌شود. بعضی از دیگر فواید نان سوخاری عبارت‌اند از:

 

کاهش وزن و لاغری

نانِ سوخاری دارای شاخص گلایسمی پایینی است و از قدرت سیرکنندگی بالایی برخوردار است. به همین دلیل در رژیم‌های لاغری ارزش زیادی دارد. میزان کالری در نان سوخاری بسیار کم است و هر تکه از آن دارای ۳۵ الی ۴۰ کیلوکالری است.

 

کاهش افسردگی

از دیگر فواید نان‌های سوخاری، می‌توان به کاهش استرس و درمان افسردگی اشاره کرد. همچنین نان‌های سوخاری بر سلامت پوست و اعصاب افراد تأثیر مثبتی دارند.

 

مناسب برای افراد دیابتی

مقدار کمی از مجموع کربوهیدرات‌های نان سوخاری مربوط به گروه قندهای آزاد است و به همین دلیل این نان در مقایسه با انواع دیگر نان‌های موجود در بازار برای افراد مبتلا به دیابت مناسب‌تر است.

همچنین به دیابتی‌ها توصیه می‌شود برای بهره‌بردن از فواید نان سوخاری، از انواع بدون شکر و دارای مقادیر بالاتر فیبر استفاده کنند. خواص نان سوخاری برای دیابتی‌ها در صورتی که از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند توت و انجیر استفاده شده باشد، بیشتر خواهد بود.

 

مناسب برای زخم معده

فیبر موجود در نان سوخاری به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و به همین خاطر مصرف نان سوخاری می‌تواند برای افرادی که در معرض خطر زخم معده و رفلاکس هستند، مفید واقع شود.

نان سوخاری بافتی ترد دارد؛ به همین دلیل به افراد مبتلا به زخم معده پیشنهاد می‌شود تا همراه با این نان، شیرهای پروبیوتیک بنوشند.

 

مناسب برای کبد چرب

این نان‌ها معمولاً چربی پایینی دارند و مصرف به‌اندازه آن‌ها می‌تواند برای افراد دارای کبد چرب مفید واقع شود. فواید نان سوخاری جو نسبت به نان‌های تهیه شده از گندم می‌تواند برای افراد مبتلا به عارضه کبد چرب مفیدتر باشد.