نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

طرز تهیه نان بروتچن آلمانی خوشمزه و خانگی

طرز تهیه نان بروتچن

نان بروتچن یا نان بروتشن، یک نان خوشمزه و کوچک آلمانی است. اگر طرز تهیه نان بروتچن در خانه را یاد بگیرید، به راحتی می‌توانید یک نان بروتچن تر و تازه داشته باشید.

نان بروتچن یک بافت عالی دارد و از این نان برای صبحانه در کنار کره و مربا استفاده می‌کنند. یا اینکه آن را در سایز بزرگ‌تر می‌توان برای پخت نان همبرگر استفاده کرد. اگر هوس یک نان خوشمزه خانگی کردید. نان بروتچن (brutchen) را به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید.

در مطلب قبل درباره اینکه نان بروتچن چیست؟ صحبت کردیم. در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با نان بروتچن و اینکه ببینیم طرز تهیه نان بروتچن آلمانی خوشمزه و خانگی چگونه است؟ با “نان بامبو” همراه باشید.

 

طرز تهیه نان بروتچن آلمانی

نان بروتچن یک غذای اصلی در آلمان است، جایی که این نان یکی از شناخته شده‌ترین انواع نان آنها است. به گفته ریشه‌شناس مواد غذایی دان وولر، بروتچن «جد نان برگر آمریکایی» است و مدت زیادی است که وجود داشته است. این یک نان کوچک‌تر با پوسته سخت بیرونی و داخل آن زیبا، کرکی و نرم است. در ادامه با طرز تهیه نان بروتچن آلمانی آشنا خواهید شد.

 

مواد لازم نان بروتچن:

¾ فنجان به اضافه ۱ قاشق غذاخوری شیر کامل، ولرم، تقسیم شده

½ فنجان آب، ولرم

¾ قاشق چایخوری خمیرمایه خشک

۴ پیمانه آرد

۱ ¼ قاشق چایخوری نمک

 

گام اول: آماده سازی خمیرمایه

برای مرحله اول ، ¾ فنجان شیر گرم و آب را با هم در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سپس خمیرمایه را اضافه کنید و بگذارید بماند تا شروع به کف کند. بعد از حدود ۱۰ دقیقه نوبت به اضافه کردن آرد و نمک می‌رسد.

بعد از آن همه چیز را با یک قاشق چوبی یا یک کاردک لاستیکی مخلوط کنید، تا به شکل یک توپ پشمالو درآید و به در مرحله بعد کار را ادامه دهید.

 

گام دوم: خمیر را ورز دهید و بگذارید ور بیاید

وقتی همه چیز با هم مخلوط شد و خمیر به شکل توپ در آمد، آن را روی سطح کار قرار دهید. سپس نان را حدود ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که خمیر یک دست شده و نچسبد ورز دهید. وقتی آماده شد خمیر خیلی سفت خواهد شد.

وقتی این اتفاق افتاد، وقت آن است که خمیر را به یک کاسه همزن تمیز منتقل کنید و روی آن را با پلاستیک یا یک حوله مرطوب بپوشانید. آن را در جای گرمی قرار دهید و حدود یک ساعت یا تا زمانی که حجمش دو برابر شود، بگذارید ور بیاید.

 

گام سوم: تقسیم بندی خمیر

پس از بلند شدن خمیر، باید آن را به آرامی با مشت به سمت پایین بکشید تا باد آن خالی شود. وقتی هوا خالی شد، آن وقت است که می‌توانید آن را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید.

هر تکه از خمیر را به شکل بیضی به طول حدود ۳ و نیم اینچ بغلتانید. سپس باید دوباره بلند شوند. اما حالا که شکل گرفته‌اند، می‌توانید این کار را روی یک ورقه پخت با کاغذ روغنی انجام دهید.

مانند قبل روی رول‌ها را با پلاستیک یا حوله چای مرطوب بپوشانید و حدود یک ساعت یا تا زمانی که دوباره حجمشان دو برابر شود در جای گرمی قرار دهید.

 

گام چهارم: پخت نان بروتچن

در حالی که خمیر برای بار دوم بلند می‌شود، فر را از قبل با دمای ۴۵۰ فارنهایت گرم کنید. سپس روی رول‌ها را با قلم مو با باقی مانده شیر آغشته کنید، تا ظاهری براق داشته باشند. هر رول را با یک چاقوی تیز از طول بچسبانید.

بروشن حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا پخته شود و باید رنگ آن قهوه‌ای طلایی شود. وقتی رول‌ها را بیرون آوردید، بگذارید کمی خنک شوند. می‌توانید آنها را گرم یا در دمای اتاق سرو کنید.

اگر می‌خواهید زودتر آماده شود: «می‌توانید پس از تقسیم کردن و فرم دادن به آن‌ها را فریز کنید. آنها را روی سینی بگذارید و در فریزر بگذارید تا جامد شوند.

سپس می‌توانید آنها را به کیسه فریزر منتقل کنید. برای اینکه بتوانید آن‌ها را در حالت یخ زده بپزید، ابتدا رول‌ها را از فریزر خارج کرده و روی سینی فری که با کاغذ روغنی پوشانده شده قرار دهید، بگذارید یک ساعت تا یک ساعت و نیم قبل از پخت در دمای اتاق یخ زدایی شوند.