نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

برای تازه ماندن نان باگت چه کار کنیم؟

برای تازه ماندن نان باگت چه کار کنیم؟

نان باگت یا نان ساندویچ جزو نان‌هایی است که به سرعت بیات می‌شود و مزه نان باگت خشک و بیات شده واقعاً توی ذوق می‌زدند. اما برای تازه ماندن نان باگت چه کار کنیم؟

همیشه مواجه شدن با صحنه نان کپک زده و بیات ناراحت کننده است، به خصوص اگر هنوز مقدار زیادی نان باگت را مصرف نکرده باشید. با این وجود چند روش بسیار آسان وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید نان باگت را تازه مصرف کنید، در ادامه به این روش‌ها می‌پردازیم.

در مطلب قبل درباره اینکه نان باگت چیست؟ تاریخچه، انواع و طرز تهیه آن صحبت کردیم، در ادامه برای آشنایی بیشتر با این نان ساندویچ خوشمزه و دلپذیر و اینکه ببینیم برای تازه ماندن نان باگت چه کار کنیم؟ با “نان بامبو” همراه باشید.

نان باگت چیست؟

تاریخچه نان باگت

انواع نان باگت

طرز تهیه نان باگت فرانسوی

 

نان باگت را در همان روز مصرف کنیم

همیشه سعی کنید همان روزی که باگت را خریدید از آن استفاده کنید، چون باگت‌های بلند و باریک به سرعت بیات می‌شوند. برنامه ریزی کنید در همان روزی که می‌خواهید آن را بخورید، خریدش را بکنید.

اگر نان خریداری شده شما گرم است بهتر است آن را از کیسه‌های پلاستیکی یا پاکت‌های کاغذی خارج کنید، چرا که بخار حبس شده در درون آنها باعث نرم‌تر شدن نان می‌شود و مدت زمان ماندگاری آن را کاهش می‌دهند.

 

برای تازه ماندن نان باگت چه کار کنیم؟

نان باگت خوب معمولاً خیلی زود بیات می‌شود. اگر قرار است در زمان خریداری نان آن را مصرف نکنید، پس برای تازه ماندن نان باگت می‌توانید از چند روش ساده برای افزایش مدت زمان ماندگاری آن استفاده کنید.

البته بهتر است نان باگت یا هر نان دیگری را تا جایی که امکان دارد در زمان خریداری مصرف کنید، چرا که نان باگت از آن نان‌های فرانسوی است که بسیار نازک و باریک است و ماندگاری خیلی طولانی ندارد.

و اما چگونه می‌توان آن را تازه نگه داشت و برای تازه ماندن نان باگت چه کار کنیم؟

 

از فویل آلومینیومی استفاده کنیم

شما برای تازه نگه داشتن نان باگت می‌توانید از یک فویل آلومینیومی طویل استفاده کنید و را در فویل‌های آلومینیومی بپیچید.

برای این کار دو طرف ورقه فویل را بر روی نان ساندویچ به هم نزدیک کنید و انتهای فویل‌ها را در زیر باگت محکم کنید. این‌گونه می‌توانید آن را در دمای اتاق نگهدارید. با استفاده از این روش نان تا دو الی سه روز تازه می‌ماند.

دقت کنید اگر نان باگت گرم باشد و درون فویل بپیچید، بخارش را به دام می‌اندازد و نان سریع‌تر بیات خواهد شد. بنابراین اجازه دهید نان کمی سرد شود سپس آن را در فویل بپیچید.

 

نان را در دمای اتاق نگهداری کنیم

برای جلوگیری از بیات شدن نان باگت، آن را به مدت یک روز در دمای اتاق نگهداری کنید. همین طور می‌توانید باگت فویل شده را بر روی پیشخوان قرار دهید و آن را در طول مدت یک روز مصرف کنید.

همچنین بهترین راه برای حفظ نان در بهترین حالت این است که آن را به مدت یک یا دو روز در دمای اتاق نگه دارید، سپس آن را ببندید و برای نگهداری بلند مدت آن را منجمد کنید. زمانی که می‌خواهید نان آن را گرم کنید و دوباره طعم آن برمی گردد، گویی نان تازه است.

وقتی نوبت ذخیره و نگهداری نان می‌رسد، یخچال بدترین دشمن شما است. از قرار دادن نان باگت در یخچال و فریزر بدون فویل آلومینیومی اجتناب کنید، چرا که این دو رطوبت بیشتری را به درون باگت وارد کرده و روند خشک شدن آن را تسریع می‌کنند.

 

نگهداری نان در فریزر

اما در ادامه پاسخ دادن به این پرسش که برای تازه ماندن نان باگت چه کار کنیم؟ باید گفت که می‌توان از روش منجمد کردن نان باگت استفاده کنید.

نان باگت را در کیسه‌های پلاستیکی که هیچ هوایی در آن وجود ندارد بسته‌بندی کرده و فریز کنید. با این روش می‌توانید نان باگت را تا یک ماه هم تازه نگه دارید.

همچنین با یک روش دیگر می‌توانید نان‌ها را با فویل پیچیده و منجمد کنید. ورقه بزرگی از فویل آلومینیومی را پاره کنید و آن را از طول بپیچانید. دو طرف فویل را در زیر بپوشانید و انتهای فویل را زیرش قرار داد.

فویل آلومینیومی را صاف کنید تا بسته شود. تنها به این نکته دقت کنید که اگر می‌خواهید آن را فریز کنید، باید قبل از فریز نان‌ها را تکه تکه کنید.

 

برای تازه کردن نان ساندویچ

اما چگونه نان خشک را نرم کنیم؟ به این منظور می‌توانید آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. نان باگت مانده را بیرون بیاورید و کمی به پشت آن آب بپاشید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه در در حرارت ۲۰۴ درجه سانتی گراد فر قرار دهید.

اگر از باگت یخ زده استفاده می‌کنید بهتر است این مدت زمان ۱۵ دقیقه باشد. اضافه کردن کمی آب باعث وارد شدن رطوبت به آن شده و به آن حالتی ترد می‌بخشد.