نان بامبو

منو بامبو

نان باگت

ساده

  • باگت فرانسوی
  • مینی باگت فرانسوی

رژیمی

  • مینی روگن فرانسوی
نان ایتالیایی
  • چیاباتا
نان برگر
نان صبحانه
  • نان صبحانه
نان عصرانه
  • سیمیت
  • بریوش
  • شیرمال
  • کشمش و گردو
شیرینی لایه ای
نان سوخاری
  • پودر سوخاری
  • نان سوخاری

راه های ارتباطی

انواع نان باگت

انواع نان باگت

نان باگت یکی از خوشمزه‌ترین انواع نان‌های فانتزی است که هر جای دنیا که باشید به ‌راحتی می‌توانید آن را به ‌صورت آماده از فروشگاه‌ها یا نانوایی‌ها به صورت گرم و تازه تهیه کنید. جالب است که بدانید انواع نان باگت در دنیا وجود دارد.

بله!! برخلاف آنچه که در تصور ما ایرانی‌ها وجود دارد و نان باگت را فقط یک نوع نان ساندویچی می‌شناسیم. انواع نان باگت وجود دارد که ما در این مطلب به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

باگت نوعی نان سنتی است که ابتدا حدود سال ۱۹۴۰ در فرانسه پخته شد و ظاهری تقریباً باریک و بلند داشت. با گذشت زمان بنا بر سلیقه نانواها و سرآشپزهای حرفه‌ای، در تهیه باگت تغییراتی انجام شد.

امروزه تنوع زیادی در پخت این نان به وجود آمده است. تنوع باگت تا جایی زیاد است که فرانسوی‌ها می‌گویند، برابر با تعداد نانوایی‌های موجود در فرانسه، باگت وجود دارد.

در مطلب قبل درباره اینکه نان باگت چیست؟ و تاریخچه نان باگت صحبت کردیم، در ادامه برای آشنایی بیشتر با آن و اینکه با انواع نان باگت آشنا شویم با “نان بامبو” همراه باشید.

نان باگت چیست؟

تاریخچه نان باگت

 

انواع نان باگت

باگت نوعی نان سنتی فرانسوی است که قدمت آن به دهه ۱۹۴۰ بر می‌گردد. باگت نوعی نان دراز، نازک و پوسته‌دار است که اغلب در خارج از فرانسه به نام «چوب فرانسوی» شناخته می‌شود.

آیا می‌دانستید که یک فرمان قانونی در فرانسه، طرز تهیه خمیر باگت سنتی را تنظیم می‌کند؟ بله در تاریخچه نان باگت در این باره صحبت کردیم.

مواد اصلی برای تهیه خمیر باگت شامل آرد گندم، مخمر، نمک، آب و مواد افزودنی است. این مواد ترکیب می‌شوند تا داخل آن را نرم کنند و پوسته‌ای کاملاً پوسته‌دار ایجاد کنند. در واقع چیزی که نان باگت به آن معروف است.

با چنین معیارهای خاصی، فکر می‌کنید فقط یک نوع باگت وجود دارد. اما در عوض، در ادامه خواهید دید که چند نوع مختلف باگت وجود دارد، از جمله:

  • باگت معمولی
  • باگت صنعتگر
  • باگت قالبی
  • باگت شکلاتی
  • باگت آردپاشی شده

همه آنها کمی شبیه هم هستند، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. با این وجود، همه آنها غذاهای نسبتاً خوشمزه‌ای برای ساکنان غیر فرانسوی هستند، اما در فرانسه آنها یک امر ضروری روزمره محسوب می‌شوند.

این نان را می‌توان در هر نانوایی پیدا کرد و بدون شک شناخته شده‌ترین نوع نان در کل جهان است: باگت مانند یک سوپراستار در نانوایی‌های فرانسوی است.

این نان ممکن است با آرد گندم کامل، آرد چاودار، آرد ذرت یا بسیاری دیگر پخته شود، اما در هر صورت، همیشه برای حس چشایی لذت بخش خواهد بود.

 

نان باگت کلاسیک یا باگت ساده

یکی از انواع نان باگت، باگت معمولی است که هر فرانسوی آن را چشیده است، و هر فرانسوی آن را دوست دارد. این نان باگتی است که بر همه آنها حکومت می‌کند.

این نان باگت که به خاطر پوسته قهوه‌ای مایل به طلایی ترش شناخته شده است، در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی در کشورهای انگلیسی زبان به صورت انبوه تولید و به فروش می‌رسد.

نان باگت کلاسیک با وزن تقریبی ۲۵۰ گرم، در اغلب کشورها و بیشتر فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. این نان سنتی فرانسوی به عنوان یک لقمه سریع مستقل برای خوردن یا سرو با پنیر یا حتی با یک کاسه سوپ خوب است.

 

نان باگت سنتی فرانسوی

هر چند که نان باگت کلاسیک ممکن است راحت‌تر قابل تشخیص باشد، اما نان “باگت سنتی” مطمئناً مورد علاقه مردم فرانسه است. نان باگت فرانسوی نوعی دیگری از باگت است که نسبت به باگت کلاسیک کمی پهن‌تر و بلندتر است.

این نوع نان بسیار نرم بوده و از آرد بدون افزودنی تهیه می‌شود و زمان استراحت طولانی‌تری دارد. پوسته ترد و خرده‌های آن را به یک انتخاب عالی برای همراهی با وعده‌های غذایی خود تبدیل می‌کند.

به دلیل ویژگی‌هایی که باگت فرانسوی دارد، آن را با همه غذاها می‌توان میل کرد. پوسته نرم باگت فرانسوی باعث شده که افراد زیادی از آن برای تهیه نان تست استفاده کنند. اندازه این نوع باگت معمولاً بین ۷۵ الی ۱۰۰ سانتی‌متر است.

 

نان باگت فیسله (Ficelle) یا نان چوب

این “نان رشته‌ای” بسیار کوتاه‌تر، نازک‌تر و سبک‌تر (تقریباً ۱۲۵ گرم) از نان باگت معمولی است و نام خود را مدیون ظاهر باریک و تقریباً شکننده‌اش است.

به نوعی، تقریباً خواهر کوچک یک نان باگت معمولی است، زیرا از همان فرایند پخت پیروی می‌کند و طعمی بسیار شبیه به آن دارد.

نان باگت Ficelle اصلی مربوط به دوران ناپلئون است و یک نسخه بسیار نازک از باگت است که اغلب در ساندویچ بارها در فرانسه استفاده می‌شود.

 

نان باگت آردپاشی شده

این نان سنتی فرانسوی نام خود را از فرایند پاشیدن سبک آرد روی نان که قبل از پخت انجام می‌شود، گرفته است. نان باگت‌هایی که در لفافه‌های آرد پاشی شده آماده می‌شوند، اغلب مقدار کمی آرد روی سطح خمیر باقی می‌مانند.

اما این نوع باگت قبل از دانه‌بندی و پخت دوباره گردگیری می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود که رنگ آن روشن‌تر از بقیه انواع نان باگت‌ها باشد.

به این دلیل این نوع باگت کیفیت بهتر و طعم خوش و متمایزی دارد. هم می‌توانید از آن به عنوان یک غذای مستقل لذت ببرید، یا آن را با دستور پخت سوپ، بروشتا یا کراستینی امتحان کنید.

 

انواع نان باگت و نیم باگت

نام این نوع نان گویای همه چیز است، طول “نیم باگت” نصف یک باگت معمولی است، اما همچنان طعم با کیفیت خود را حفظ کرده است. اندازه‌ای ایده‌آل برای ساندویچ، مناسب برای میان وعده‌ها و شکم‌های کوچک‌تر است.

 

نان باگت شکلاتی

یک نوع نان از انواع نان باگت که کمتر شناخته شده است، نان باگت شکلاتی است. اگر شکلات دوست دارید، این نان تجربه یک طعم لذت بخش است و چه کسی دوست ندارد؟ تصور کنید، یک نان باگت تازه که با شیرینی دلپذیر شکلات ترکیب شده است.

این باگت نان چیپسی شکلاتی نیست. در عوض، این نان را با اضافه کردن شکلات به خمیر درست می‌کنید. ما می‌دانیم که شما همین الان جستجو کردید، تا یک نانوایی در نزدیکی خود پیدا کنید که این‌ها را می‌فروشد. من هم انجام دادم.

 

نان باگت جو

زمانی ‌که در تهیه نان باگت از آرد جو استفاده شود، حاصل کار باگت جو خواهد بود. قطر این باگت حدود ۵ الی ۶ سانتی‌متر است و طول آن به ۳۵ سانتی‌متر می‌رسد. به دلیل استفاده از آرد جو، رنگ این نوع باگت کمی تیره‌تر است و طعم خاص و لذت‌بخشی دارد.